בלוג - מאמרים לארגונים

כלי האנליזה המוביל של העיצוב האנושי לעסקים נקרא HOS-Human Organization System, והוא מגדיר 12 תכונות החיוניות לתפקוד אופטימלי ולהצלחה של כל עסק. היכולת לפעול באופן מדויק בכל אחד מהתחומים תבטיח אחוזי הצלחה גבוהים ועסק מבוסס ויציב לאורך זמן.
בתהליך HOS, אנו בוחנים את הקשרים בין המנהלים, ראשי הצוות או הבעלים המובילים את החברה.
עולם ה-HOS חוקר את החלק האישי והאנושי בעסק ובארגון, דרך תהליכי קבלת ההחלטות והיכולת להבחין בצרכים המשתנים לאורך זמן. הבנה עמוקה של הכישורים העסקיים והקשרים הבינאישיים יוצרת מינוף משמעותי ובידול עסקי, החיוניים בעולם העסקים החדש.
בין הכישורים הנדרשים להצלחה ניתן למצוא: תרבות ארגונית, מחויבות, חזון, תכנון, אדמיניסטרציה, מכירות, יח"צ, משאבים ועוד. האנליזה תצביע על מה שכבר קיים, יחד עם מה שעדיין חסר ועלול להפריע לתפקוד העסקי והארגוני.
בסדרת המאמרים שכאן נעמיק בכל אחד מהתפקודים, כדי לאפשר הבנה עמוקה יותר של תהליך HOS – העיצוב האנושי לעסקים וארגונים.

מהי מחויבות ארגונית?

מחויבות ארגונית היא מונח מתחום ההתנהגות הארגונית והפסיכולוגיה התעשייתית – ארגונית, המבטא מצב פסיכולוגי המאפיין את יחסי העובד עם הארגון ועמדתו של העובד כלפי הארגון. מחויבות ארגונית מבטאת את הזיקה הרגשית וההזדהות של הפרט עם הארגון וכן את שיקולו הקוגניטיבי לגבי מחיר המשך שהייתו או עזיבתו את הארגון.

בדרך כלל ניתן לאפיין מחויבות ארגונית על ידי פקטורים מסוימים כגון אמונה חזקה בארגון וקבלת ערכי ויעדי הארגון, נכונות להשקיע מאמצים רבים לתועלת הארגון ורצון לתחזק ולשמור על השותפות בארגון.

קראו עוד »

מה הקשר בין מבצע גליפולי לעסקים בעידן החדש?

תיאום עוסק ביכולת לשלב בין לוחות זמנים, תהליכים, פעולות וערכים. המושג "תאום עמדות" מתאר בדיוק את היכולת הזו, כאשר הגורמים השונים מסונכרנים ביניהם, באופן שמאפשר זרימה, החלפת מידע בתיזמון מדויק, ויצירת מערכת שבה השלם עולה על כלל חלקיה.

קראו עוד »

מהי אמינות ארגונית ואיך היא משפיעה על העסק שלך?

אמינות כלפי פנים וכלפי חוץ (עובדים, קולגות, ספקים, לקוחות ועוד) חיונית לקיומו של עסק מצליח לאורך זמן. היא מאפשרת לפתח עקביות וחווית ביטחון. היא מאפשרת לסנכרן את הקבוצה לכדי צוות מגובש ואמין, ולייצר תחושה של אמון הדדי. במצבה המיטבי אמינות מאפשרת להמעיט תחלופת כח-אדם ולהעצים את תחושת החיבור בין האנשים.

קראו עוד »

מהי תרבות ארגונית, ואיך היא קשורה להצלחה?

מאמר זה יתמקד בנושא המהותי של התרבות הארגונית הנהוגה בין מנהלים לעובדים, מול הספקים, הלקוחות והבעלים, ואחד עם השני, ויציג את הכלי הייחודי של העיצוב האנושי HOS, שמאפשר לזהות את הכשלים מראש ולמזער אותם. להמשך קריאה בקליק על התמונה…

קראו עוד »