מהי אמינות ארגונית ואיך היא משפיעה על העסק שלך?

Reliability1

ליהמן ברדרס הייתה חברת שירותים פיננסיים עולמית, ואחד מבנקי ההשקעות הגדולים בארצות הברית. החברה השקיעה בניירות ערך מגובי משכנתאות, כולל אלו הקשורים למשכנתאות סאב-פריים. כאשר שוק הדיור האמריקאי החל לקרוס ב-2007, ערכם של ניירות ערך אלו צנח, מה שהוביל להפסדים עצומים לליהמן ברדרס. מהימנותם של המכשירים הפיננסיים שהחזיקו הייתה גורם קריטי בנפילתם.

למרות המאמצים לגייס הון ולמכור נכסים, ליהמן ברדרס הכריזו על פשיטת רגל ב-15 בספטמבר 2008. לקריסה היו השלכות מרחיקות לכת, והיא גררה משבר פיננסי נרחב ותרמה למיתון כלכלי עולמי חמור.

Takata הייתה ספקית מרכזית של כריות אוויר ליצרניות רכב רבות ברחבי העולם. בתחילת שנות ה-2000 החלו לצוץ דיווחים על פגמים בכריות האוויר של טקאטה, ובמיוחד במנפחים. ליקוי זה הביא לשחרור שברי מתכת לתוך תא הרכב, וגרם לפציעות ולהרוגים. הבעיה הפכה נפוצה יותר עם השנים, וטקאטה התמודדה עם סדרה של ריקולים שכללו מיליוני רכבים מיצרנים שונים.

ביוני 2017, טאקאטה הגישה בקשה להגנת פשיטת רגל הן בארצות הברית והן ביפן, עקב חומרת בעיות הבטיחות וההשפעה על אמון הצרכנים. בעיות האמינות לא רק פגעו בטאקאטה אלא גם השפיעו על כל תעשיית הרכב, ועל המוניטין והכספים של יצרני הרכב שהשתמשו בכריות האוויר של החברה ברכבם.

דוגמאות אלו הן כמובן מדגם קטן, אך מייצג, והן מדגישות את החשיבות הקריטית של אמינות Reliability בתעשיות שונות, וכיצד לכישלון בהיבט זה יכולות להיות השלכות קשות על עסקים.

מהו HOS ?

מערכת HOS (Human Organization System) היא מערכת ייעוץ ארגוני, המבוססת על מדע הטיפולוגיה, בעזרתה ניתן להעריך את התרומה של כל אחד ממרכיבי הארגון והחברה לחוזק ולעמידות.

המערכת בוחנת 12 מרכיבים עסקיים הנחוצים לכל עסק או חברה, ומזהה את תרומתם של מקבלי ההחלטות בכל אחד מהם. המכניקה שמובילה את התהליך מאפשרת להתמקד הן בחוזקות הקיימות בארגון, והן בפערים ובתכונות העסקיות החסרות, כדי ליצור מנוע קבלת החלטות חזק ומדויק.

המערכת מבוססת על הכלים המתודולוגיים של העיצוב האנושי לעסקים. היא מאפשרת לחקור ולנתח את כל מה שאינו גלוי לעין, אבל מנהל אותנו ואת ההצלחות העסקיות שלנו ב-100% מהפעמים!

לפי HOS, עסקים יצליחו או ייכשלו על בסיס הבנת 12 תכונות, הדרושות ליצירת עסק יציב לאורך זמן, וכולן קשורות לדרך בה אנו מיישמים את הכישורים ואת הקשרים הבינאישיים שלנו.

זהו מאמר שני בסדרה, בה אציג את 12 התכונות העסקיות הנדרשות ליצירת הצלחה עסקית מתמשכת.

למאמר הראשון העוסק בתרבות ארגונית.

איך יוצרים חווית אמון ואמינות בחברה ובארגון?

אמינות מתייחסת לעקביות ולאמון שאנו נותנים במישהו או במשהו לאורך זמן. זוהי המידה שבה אדם, מערכת, מכשיר או תהליך יכולים לבצע את הפונקציה המיועדת להם בצורה מדויקת ועקבית בתנאים ספציפיים. אמינות יכולה להתבטא בתחומים מגוונים ובהקשרים שונים, מבחינה אישית וארגונית.

אמינות כלפי פנים וכלפי חוץ (עובדים, קולגות, ספקים, לקוחות ועוד) חיונית לקיומו של עסק מצליח לאורך זמן. היא מאפשרת לפתח עקביות וחווית ביטחון. היא מאפשרת לסנכרן את הקבוצה לכדי צוות מגובש ואמין, ולייצר תחושה של אמון הדדי. במצבה המיטבי אמינות מאפשרת להמעיט תחלופת כח-אדם ולהעצים את תחושת החיבור בין האנשים.

כלי האנליזה המוביל של העיצוב האנושי לעסקים בוחן את הקשרים בין המנהלים, ראשי הצוות או הבעלים המובילים את החברה. בעזרת האנליזה ניתן לראות בבירור את היכולת של החברה ליצור סביבה אמינה, עקבית ובטוחה, או האם יש פער שאינו מאפשר לחברה לשדר אמינות לסביבתה.

כאשר מנתחים את הנתונים ומזהים את הפער, ניתן לייצר מנגנון תומך ולא להיגרר למצבים כמו שקרו לליהמן ברדרס ולטאקאטה.

האם בעסק או בחברה שלכם יש תחושת אמינות?

עד כמה החברה והארגון משדרים אמינות כלפי השותפים השונים?

אם גם בארגון או בחברה שלכם מבינים את חשיבותה והשפעתה של יצירת אמינות ארגונית ככלי להצלחה, ייתכן ותהליך HOS ישרת גם אתכם.

בקישור המצורף ניתן להבין לעומק ולקרוא שיתופים של חברות שנעזרו בכלי הייחודי והמדויק הזה >

מוזמנים לשתף:

מוזמנים ליצור איתי קשר