מה הקשר בין מבצע גליפולי לעסקים בעידן החדש?

team-spirit-2447163_1280

מבצע גליפולי (1915-1916) היה מבצע צבאי משותף שנערך על ידי כוחות בעלות הברית, במטרה לפתוח חזית חדשה נגד מעצמות המרכז, במיוחד האימפריה העות'מאנית. מטרת המערכה הייתה להבטיח את השליטה במצר הדרדנלים ולהקים נתיב אספקה לרוסיה.

המבצע סבל מחוסר תיאום ותקשורת יעילה בין הכוחות, אשר כללו חיילים מאומות שונות עם אסטרטגיות שונות, ללא שיתוף פעולה מספק בין כוחות הצי והיבשה. חוסר התיאום ניכר באי התמודדות יעילה עם ההגנות העות'מאניות והשטח המאתגר.

נושאים כמו מודיעין לקוי, תכנון לקוי וחוסר תיאום ותקשורת בין מפקדים בשטח לכוחות חיל הים, תרמו לכישלון הכולל של מבצע גליפולי. בעלות הברית התמודדו עם התנגדות עזה מצד כוחות עות'מאניים מוכנים היטב, וסבלו אבדות כבדות. בסופו של דבר, המערכה נזנחה בתחילת 1916 מבלי להשיג את יעדיה האסטרטגיים.

מבצע גליפולי משמש דוגמה היסטורית לאופן שבו תיאום ותקשורת יעילה הם קריטיים במבצעים צבאיים. כישלון בתיאום המאמצים בין זרועות שונות של הצבא וקבוצות לאומיות שונות, עלול להוביל לכשלים אסטרטגיים ולאבדות אנושיות וחומריות משמעותיות.

אותם אתגרים בדיוק ניצבים בפני כל עסק, חברה וארגון בעולם העסקים. היכולת לתאם בין המחלקות השונות, גופי הידע המרובים, ולעיתים התרבויות המגוונות שמרכיבות את הארגון, היא קריטית להצלחה ולצמיחה העסקית.

מהו HOS ?

מערכת HOS (Human Organization System) היא מערכת ייעוץ ארגוני, המבוססת על מדע הטיפולוגיה, בעזרתה ניתן להעריך את התרומה של כל אחד ממרכיבי הארגון והחברה לחוזק ולעמידות.

המערכת בוחנת 12 מרכיבים עסקיים הנחוצים לכל עסק או חברה, ומזהה את תרומתם של מקבלי ההחלטות בכל אחד מהם. המכניקה שמובילה את התהליך מאפשרת להתמקד הן בחוזקות הקיימות בארגון, והן בפערים ובתכונות העסקיות החסרות, כדי ליצור מנוע קבלת החלטות חזק ומדויק.

המערכת מבוססת על הכלים המתודולוגיים של העיצוב האנושי לעסקים. היא מאפשרת לחקור ולנתח את כל מה שאינו גלוי לעין, אבל מנהל אותנו ואת ההצלחות העסקיות שלנו ב-100% מהפעמים!

לפי HOS, עסקים יצליחו או ייכשלו על בסיס הבנת 12 תכונות, הדרושות ליצירת עסק יציב לאורך זמן, וכולן קשורות לדרך בה אנו מיישמים את הכישורים ואת הקשרים הבינאישיים שלנו.

זהו מאמר שלישי בסדרה, בה אציג את 12 התכונות העסקיות הנדרשות ליצירת הצלחה עסקית מתמשכת.

למאמר הראשון העוסק בתרבות ארגונית.

למאמר השני העוסק באמינות

איך יוצרים תיאום אמיתי בין האנשים והמחלקות בחברה ובארגון?

תיאום עוסק ביכולת לשלב בין לוחות זמנים, תהליכים, פעולות וערכים. המושג "תאום עמדות" מתאר בדיוק את היכולת הזו, כאשר הגורמים השונים מסונכרנים ביניהם, באופן שמאפשר זרימה, החלפת מידע בתיזמון מדויק, ויצירת מערכת שבה השלם עולה על כלל חלקיה.

תיאום לפי HOS מאפשר לנו לבנות את האישיות של הקבוצה והארגון בהרמוניה.

זוהי היכולת לייצב את הקבוצה, ולהפוך אותה ליחידה מתפקדת והרמונית. כאן מתפתחת ה"אישיות" של הקבוצה. היכולת הזו מאפשרת לייצר איכות של "נוכחות" – הקבוצה נוכחת, ממוקדת במשימה העומדת בפניה ומוכנה לעבודה.

כתוצאה מכך, בזכות היכולת לתפקד בתיאום, יש תחושה של יציבות וביטחון הן בתוך החברה והארגון, והן מול הלקוחות והספקים. תחושת האמון שנוצרת מאפשרת לספקים וללקוחות לבנות מערכת יחסים ארוכת טווח עם החברה, ולהתייחס אליה כסמכות בתחומה.

עד כמה החברה שלכם שמה דגש על נושא התיאום?

האם זיהיתם את הנקודות בהן חוסר תיאום עשוי לפגוע בהתפתחות של החברה והארגון?

אם גם אתם מבינים את החשיבות וההשפעה של יצירת תיאום בין הגורמים השונים בחברה ככלי להצלחה, ייתכן ותהליך HOS, שמזהה את רמת התיאום הארגוני, ישרת גם אתכם.

בקישור המצורף ניתן להבין לעומק ולקרוא שיתופים של חברות שנעזרו בכלי הייחודי והמדויק הזה >

מוזמנים לשתף:

מוזמנים ליצור איתי קשר

עוד מבלוג -סיפורים קצרים